Тренінг під ключ є розробкою та передачею компанії-замовнику готового тренінгового продукту. Як правило, організації воліють купувати передові технології для навчання персоналу, що дозволяють їм розвиватися і рухатися до нових дедалі більших результатів, при цьому значно економлячи на зовнішньому навчанні.
Тренінги під ключ найцікавіші організаціям, у яких:
- починають вибудовувати систему навчання з опорою на внутрішні ресурси та необхідно навчити внутрішніх тренерів певній програмі та поставити її на потік;
- є потреба у навчанні персоналу, але немає розуміння, кого, чому і як варто навчати далі;
- внутрішні тренери компанії навчені вести певний тренінг, та не володіють технологією розробки тренінгів з інших тем;
- внутрішні тренери постійно «в полях» і просто немає часу для розробки нових програм;
- є потреба «влити свіжу кров», посилити вже існуючі тренінги, випробувати інші підходи тощо;
- у зв'язку з плинністю фронт-персоналу фінансово не вигідно постійно залучати зовнішніх провайдерів щодо тренінгів.
Алгоритм передачі тренінгів під ключ:
- Вивчення та аналіз існуючої ситуації
- Розробка тренінгу
- Тестування та коригування тренінгу
- Передача тренінгу внутрішнім тренерам
- Впровадження та оцінка результатів
Етап 1. Вивчення та аналіз існуючої ситуації
Цілі етапу:
Визначити відповідність заявленої теми потребам організації, виявити нетренінгові питання та обговорити способи їх вирішення, «відчути» культуру компанії та максимально адаптувати тренінг за змістом, формою та методами проведення.
Зміст етапу:
Ознайомлення зі стратегічними цілями організації та ролі майбутнього навчання у їх досягненні;
Вивчення бізнес-процесів та внутрішніх документів організації (Корпоративний Кодекс, Стандарти обслуговування та ін.);
Аналіз довкілля, особливості ринку, конкуренція та інших.
Визначення цілей та завдань майбутнього тренінгу.
Методи реалізації етапу:
Фокус-групи з керівниками цільової аудиторії для визначення цілей, завдань та запланованих результатів навчання;
Анкетування, тестування цільової аудиторії, оцінка за компетенціями та ін. з метою виявлення вузьких місць на тему розроблюваного тренінгу;
Етап 2. Розробка тренінгу
Цілі етапу:
Створити тренінг, спрямований на вирішення проблем та досягнення цілей організації-замовника.
Зміст етапу:
Розробка оптимальної структури та формату тренінгу;
Підбір інформаційного наповнення та практичних завдань для досягнення цілей тренінгу;
Розробка робочого зошита учасника та підготовка всіх додаткових матеріалів тренінгу (роздавальні матеріали, відеосюжети, кейси та ін.).
Етап 3. Тестування та коригування тренінгу
Цілі етапу:
Протестувати тренінг, визначити білі плями, скоригувати програму навчання.
Зміст етапу:
Проведення пілотного тренінгу для цільової аудиторії чи фокус-групи;
- аналіз емоційної реакції учасників та дослідження рівня засвоєння інструментів (анкети, тести, бесіди та ін.);
- Доопрацювання тренінгу на основі отриманої інформації та погодження із замовником.
Етап 4. Передача тренінгу замовнику.
Цілі етапу:
У повному обсязі передати технологію ведення тренінгу з усіма потрібними матеріалами внутрішнім тренерам організації.
Зміст етапу:
1-й варіант
Внутрішні тренери беруть участь у пілотному тренінгу з метою навчитися застосовувати інструменти та побувати у черевиках учасників;
Принцип shadowing (від англ. - "слідуючи тінню"). Внутрішні тренери присутні на другому тренінгу буквально як тінь, фіксуючи всі основні елементи тренінгу і спостерігаючи за процесом, учасниками та тренером з боку;
Внутрішні тренери самостійно складають розгорнутий план тренінгу (скрипт) та узгоджують його з тренером зовнішньої тренінгової компанії.
Тренінгова компанія-виконавець надає повний пакет матеріалів тренінгу у друкованому та електронному вигляді організації-замовнику;
Внутрішні тренери проводять окремі блоки тренінгу у парі із тренером зовнішньої тренінгової компанії.
Внутрішні тренери проводять блоки тренінгу та проходять супервізію у тренера зовнішньої тренінгової компанії.
2-й варіант
Тренер тренінгової компанії-виконавця складає розгорнутий план тренінгу (скрипт);
Він також проводить пілотний тренінг для внутрішніх тренерів компанії-замовника;
Внутрішні тренери проводять тренінг та проходять супервізію у тренера зовнішньої тренінгової компанії.
Етап 5. Впровадження та оцінка результатів
Цілі етапу:
Сприяти розширенню лінійки тренінгів організації.
Зміст етапу:
Протягом місяця після передачі тренінгу підтримка внутрішніх тренерів шляхом надання консультацій та коуч-сесій;
Вивчення та аналіз відгуків учасників після тренінгів, проведених внутрішніми тренерами;
Проведення підсумкової майстерні для внутрішніх тренерів з метою вирішення проблемних ситуацій та відповідей на питання.