Фасилітація – від англ. Facilitate - полегшувати, допомагати.
Фасилітаційна сесія – професійно організована робота групи під керівництвом фасилітатора з метою вирішення групою конкретного завдання, напрацювання нових ідей та досягнення згоди групи з конкретного питання.
Залежно від цілей та завдань замовника, фасилітатор вибудовує програму та підбирає інструменти, що допомагають групі дійти бажаного результату.
Тривалість сесії: 2 дні (14 годин)
Етапи проведення фасилітаційної сесії:
I. Підготовка:
1. Обговорення та затвердження основної мети, головного питання (на якому фокусуватимуться учасники), наприклад: «Які інноваційні дії допоможуть зберегти нам існуючий темп зростання у ____ році?» та критерії оцінки ефективності фасилітаційної сесії
2. Визначення кількості та складу учасників
3. Технічна підготовка. Вимоги до приміщення:
- Квадратне, добре провітрюване
- Стіна для фасилітаційної тканини – без розеток, картин, цвяхів, дощок, добре освітлена, мінімальний розмір стіни 3 метри
- Столи та стільці, кількість обговорюється, виходячи із кількості учасників
ІІ. Проведення фасилітаційної сесії:
- Пояснення учасникам формату сесії фасилітації
- «Історичне сканування» - визначення подій у світі, країні, компанії
- SWOT-аналіз компанії
- Визначення основних трендів, переваг та досягнень компанії на поточний період
- Вироблення бачення та визначення бажаного результату (3-5 років)
- Розгляд і дослідження можливих сценаріів
- Визначення ключових проблем та протиріч на шляху до досягнення цілей
- Напрацювання ідей та практичних дій щодо досягнення мети
- Розміщення пріоритетів та планування конкретних дій
- Діагностика та кристалізація цінностей компанії
- Діагностика та дослідження культури і лідерства
- Підбиття підсумків, зворотний зв'язок учасників
ІІІ. Аналіз досягнутих результатів на підсумковій зустрічі із замовником