Оцінка персоналу 360° Оцінка персоналу — Trainings For Business  Оцінка персоналу 360° Оцінка персоналу — Trainings For Business
 
office@tfbiz.com.ua

Оцінка персоналу 360°

Процес оцінки включає збір інформації на тему поведінки та дій працівника, що оцінюється; їх наслідків.

У ході дослідження 360 ° співробітникам, що проходять процедуру оцінки, пропонується відповісти на ряд питань про себе, своїх колег, підлеглих, керівництво, і оцінити кожного за декількома критеріями.

Історично цей метод починався з оцінки взаємних симпатій та антипатій у колективі (соціометрія), а потім ним стали користуватися і для вирішення завдань оцінки персоналу.

Ціль методу:

Поняття «оцінка» може викликати негативні асоціації зі шкільними оцінками. Суть цього методу – не визначення цінності, а, що дуже важливо, отримання повного обсягу інформації про співробітника. Це можливість задіяти все професійне оточення співробітника, яке надає йому зворотний зв'язок щодо його функціонування в організації.

Дослідження проводяться в анонімній формі методом он-лайн або оф-лайн.

Аналіз результатів дослідження відбувається з використанням моделі компетенцій у організації, яка проходить діагностику.

Де застосовується оцінка 360°?
Цей інструмент можна використовувати для:

  • дослідження кадрового потенціалу;
  • дослідження рівня задоволеності працівників;
  • дослідження міжперсональних відносин;
  • дослідження думок про функціонування організації;
  • дослідження причин плинності;
  • дослідження ефективності програм навчання;

 

А також, для:

  • підтримки та підготовки персоналу до проходження оцінки DС;
  • зворотний зв'язок працівникам про їхню поточну професійну позицію в колективі;
  • отримання інформації про збалансованість та об'єктивність використовуваної в організації системи компетенцій;
  • діагностики характеру та причин симптомів проблем, що спостерігаються в організації;

 

Етапи процесу оцінки 360°:

  1. Узгодження змісту дослідження (підготовка набору компетенцій виходячи з вихідних даних клієнта).
  2. Розробка інструменту дослідження.
  3. Проведення дослідження.
  4. Створення індивідуальних звітів.
  5. Індивідуальні сесії зворотний зв'язок для учасників або презентація результатів для клієнта.

Рівні дослідження:

  • самооцінка – кожен із учасників дослідження виконує самооцінку,
  • оцінка керівниками – оцінку надає керівник учасника дослідження;
  • оцінка підлеглими – просимо оцінити безпосередніх підлеглих;
  • оцінка клієнтом (внутрішнього клієнта)/постачальником – оцінку дають люди, які регулярно співпрацюють з учасником дослідження як клієнти або постачальники;
  • оцінка іншими співробітниками – оцінку дають інші, вказані клієнтом співробітники організації або фахівці груп, які названі вище, чия думка є значущою для оцінки учасника дослідження;

 
Дослідження 360 градусів зміцнює самооцінку, допомагає учасникам досягти більшої рівноваги у житті та вчить їх, як стати більш ефективними на роботі та вдома. Це унікальна можливість дізнатися, як їхню поведінку та дії бачать керівники, підлеглі та співробітники, внутрішні та зовнішні клієнти. Таким чином, ми захищені від багатьох помилок, спричинених непотрібною конфронтацією з дійсністю.